söndag 9 maj 2010

"All välsignelse Du ger mig, tackar jag Dig för..."

Det är söndag, det är kväll och jag sitter hemma framför datorn, lyssnar på musik och väntar på att David skall komma hem ifrån det träningsläger i Trelleborg som han har varit tränare för hela helgen. För bara några timmar sedan befann jag mig på Solviken, på ett avslutningsläger med årets konfirmandgrupp. Och vänner, lova att ni tror på mig när jag säger att helgen har varit fullkomligt perfekt! Att få äran att befinna sig på ett helgläger med så fantastiskt härliga människor och dessutom med Gud i fokus, det är bara för underbart för att ta in. Så just nu känner jag mig helt fylld med kärlek och det är en ljuvlig känsla må ni tro.

Förutom att vi ägnade tid till att öva inför konfirmationsgudstjänsten, så hann vi även med att umgås väldigt mycket. Vi badade (ja, inte jag givetvis, jag tycker att det fortfarande på tok för kallt för det) sjöng, spelade gitarr, spelade spel, dansade, kikade film och åt en massa god mat. Dessutom hade vi undervisning, andakter och nattvard. Så helgen har sannerligen varit helt "späckad" som en brukar säga, men också helt fantastisk! En av de avslutande aktiviteterna är traditionsenligt "Tallriken" som går till på så sätt att varje deltagare får en papperstallrik med sitt namn på. Därefter skickar man sin tallrik medsols samtidigt som man då får en annan tallrik med någon av sina kompisars namn på. På denna tallrik skriver man några uppskattande ord till ägaren och skickar sedan vidare tallriken medsols igen. Och så här snurrar det på tills dess att man skrivit på allas tallrikar och återfår sin egen som då har hunnit bli fylld med vackra, varma och kärleksfulla ord och här ovan ser ni en bild på min tallrik. Behöver jag säga att det stärker en något otroligt att få läsa alla små meddelanden. Orden berör verkligen på djupet och letar sig ofta ända in i hjärtat där de hittar sig en vrå i vilken de sedan förblir. En ofattbart skön känsla!

Under veckan som gått har det för övrigt hänt en hel del. Jag har haft fullt upp varje dag och när jag inte haft saker att göra har jag legat helt slut på soffan eller sovit. Jag har haft så många "måsten" att beta av denna vecka, att jag inte ens hann gå på handbollsträningen i torsdags och då, mina vänner, då har det varit mycket. För i min värld så brukar allting gå att skjuta på för att jag skall kunna gå på träningen, det är litegrann en regel jag lever efter. Och när jag då uteblir av just "för mycket att göra" som orsak, då har det verkligen varit MYCKET att göra. Så nu hoppas jag att nästa vecka blir lugnare och att jag skall hinna med det som får mig att må bra. Det innebär att jag vill hinna umgås mycket med David, träna, umgås med vänner, läsa bok, gå promenader och njuta av att det är vår. Och vet ni vad? Jag har faktiskt redan nu på känn att nästa vecka kommer att bli fantastiskt! Helt klart en ljuvlig känsla att somna med på en söndagskväll!

1 kommentar:

ateist/realist/förnuft sa...

Gud finns nog inte!